Sabtu, 16 Jun 2012

Bijak Dalam Perlaburan


Public Gold, langkah alternatif dalam pelaburan
Berfikiran mengenai pelaburan ? Pasaran Saham ? Pembelian Rumah atau Harta ? Emas ? YA pembelian emas menawarkan hargayang selamat dan mudah untuk diurusniagakan.

                                  
Emas mempunyai harga yang tersendiri kerana ianya berfungsi sebagai wang dimana ianya dapat dipindahkan dan dibahagikan, Dengan kawalan harga pasaran dengan mempunyai keberatan yang tersendiri setiap unit gram emas yang dibeli. Ianya juga tidak mudah dirosakkan dan berhubung dengan skala dan tidak boleh diperbuat. Ianya juga mudah diperkenalkan dan diterima untuk pembayaran.

Sejarahnya, harga pasaran pastinya ada naik dan turun mengikut harga pasaran semasa. Pasaran emas dilihat sebagai satu asset tambahan tanpa mengharapkan pembayaran bulanan yang diterima sebagai pekerja di sektor kerajaan dan syarikat swasta malah ia tidak mengalami sebarang kesan terhadap polisi sedia ada pada negara dan memberikan reputasi yang tidak baik terhadap pembekuan asset dan sebagainya.

Emas adalah asset yang boleh dicairkan dimana ianya boleh dibeli atau dijual dalam tempah masa 24 jam sehari di mana-mana sahaja anda berada. Konsep ini juga boleh dilihat sebagai satu bentuk pelaburan termasuk pasaran saham dimana setiap urusniaga akan dipantau setiap masa.

Akhirnya, ianya adalah sama jika dilihat teknik dan cara urusniaga emas sama ada melalui pasaran atau bon namun begitu pelaburan yang diperkenalkan amat baik dan boleh diurusniaga dengan baik dan berkesan,

Ramai pelabur yang berpengalaman mengalakkan melakukan pelaburan sebagai satu langkah penambahan asset dalam sektor emas termasuk menyediakan profolio dalam sistem kewangan sama seperti pelaburan saham dan pembelian bon. Pelaburan emas adalah terjamin.

0 ulasan:

Comments
0 Comments

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...