Sabtu, 7 Julai 2012

harga emas turun semula setelah 2 minggu naik

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua..hari ini saya ingin berkongsi berkaitan dengan penurunan harga emas dan perak setelah dua minggu naik.Di atas adalah gambar yang saya print screen dari laman web public gold untuk menunjukkan penurunan harga emas dan perak dunia setelah naik ke paras tertingginya minggu lepas sekitar 1620 usd per auns.  Cuba lihat harga emas 3hari yang lepas dibawah ini.


 Nampak tak perbezaan yang agak ketara penurunan harga emas dan perak..ni gambar yang sempat saya snap tapi untunk pengetahuan semua Contoh harga satu dinar pada gambar di atas ialah RM 726 tetapi sebelum itu harganya RM 730!!! 

Jadi sekaranglah masa kita ingin membeli dan menyimpan emas.Ramai yang tertanya-tanya adakah tahun ini adalah tahun kejatuhan harga emas dan perak??mengikut keadaan harga semasa pada tahun ini saya katakan YA harga emas turun sedikit tapi bukan jatuh :) dan ia akan mula mendaki berterusan sehingga ke puncak tertinggi baru pada tahun-tahun akan datang.

Senario ini pernah berlaku pada tahun 2004 dan 2008..walaupun harganya turun kenaikannya pasti ada..xpercaya sila semak di kitco sendiri.Saya merasakan harga emas dan perak turun kerana memberi peluang kepada manusia untuk memilikinya..mana mungkin harga emas sentiasa naik berterusan tanpa turun sedikit dan menghalang kita dari memilikinya :)

Ini kerana memang lumrah alam..lebih-lebih lagi kedua-dua logam berharga ini adalah ciptaan Yang Maha Esa untuk kita..jadi DIA lah yang maha mengetahui dan apa yang terbaik kepada hamba-hambanya.Semoga kita dipermudahkan urusan di dunia yang sementara ini Amin.

Jadi kepada mereka yang ingin membeli dan memiliki serta menjadi Dealer Public Gold bersama saya boleh hubungi saya 017-5327618 saya akan membantu insyaallah :)

0 ulasan:

Comments
0 Comments

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...